Filler

Pris på 0.5 ml filler DKK 1500,-

Pris på 1 ml filler DKK 2400,-

_______________

Alle priser er pr. behandling

Vi giver lige nu 20% på filler i hele maj og juni! 🥳

Hvad er filler?

Filler er en krystalklar gelé bestående af stabiliseret hyaluronsyre, der forekommer naturligt i vores bindevæv i kroppen. Hyaluronsyre er i stand til at binde væske i huden og dermed udvide vævet med en udglattende, vitaliserende effekt, samt give fylde. Der findes mange forskellige typer ikke-permanente filler. De adskiller sig ved geléens viskositet og hvorvidt, der er tilsat andet end hyaluronsyre. Jo nyere produkterne er på markedet, desto renere er de. I klinikken behandles der med Belotero.

Man kan ikke bremse hudens naturlige ældningsproces, men med IPL (laser), kan man forbedre hudens struktur og udseende markant. Virkningen er dokumenteret ved kliniske forsøg. Collagen dannelsen øges med i gennemsnit 92 %, 2 til 3 dage efter behandlingen i forhold til hudens normale produktionshastighed af collagen. Denne produktion holder sig højere end normalt og falder løbende over de næste 2 til 6 måneder, indtil produktionen når normalniveauet igen.

Konsultation

Inden du kan blive behandlet med filler, skal du først til en konsultation i klinikken. Her vil du blive undersøgt og få rådgivning omkring valg af behandling. Du bliver mundtlig og skriftlig informeret om behandlingen, metoden, bivirkninger og efterforløbet. Det er vigtigt, at du ved konsultationen oplyser os om medicinforbrug og evt. sygdomme og allergier.

Ifølge dansk lovgivning skal du have minimum 48 timers betænkningstid, inden din første behandling med filler.

Inden behandlingen

Vi anbefaler at man ikke indtager visse former for medicin 7 dage før behandlingen. Det drejer sig om smertestillende håndkøbsmedicin, fiskeolie og naturpræparater som alle nedsætter blodets evne til at størkne. Du mindsker herved risikoen for hævelse, blå mærker og blødninger på injektionsstederne.

Behandlingen

Der bliver taget foto af dig inden den 1. Behandling. Huden desinficeres som det første og derefter injiceres filleren ind under huden i det ønskede område for at genskabe den manglende volumen.

Hvor lang tid tager behandlingen?

Behandlingen kræver ingen særlig forberedelse og tager cirka 30- 60 min. afhængig af område, og resultatet ses med det samme.

Efter behandlingen

Efter behandlingen kan det behandlede område være hævet og øm, hvilket ofte forsvinder i løbet af nogle dage. Derudover kan du opleve rødme og blå mærker som typisk forsvinder i løbet af en uges tid. Du skal ikke bruge make-up eller andre produkter de første 4 timer efter behandlingen, grundet infektionsrisiko. Du bør undgå hård fysisk aktivitet 24 timer efter behandlingen, samt alkohol da der er øget risiko for blødning. Undgå solen de første 48 timer efter

Gør det ondt?

I forbindelse med behandlingen kan du mærke et lille stik når nålen bryder hudbarrieren. Det vil spænde lidt når hyaluronsyren injiceres ind under huden. Hvis vi behandler læber, kommer der lidt lokalbedøvelse på for at mindske ubehaget.

Hvor længe holder behandlingen?

Effekten ses med det samme, dog tager det 14 dage før filleren har integreret sig i vævet. Det kan være nødvendigt med gentagne behandlinger, før du får et tilfredsstillende resultat. Der skal gå 4-8 uger mellem behandlingerne. Resultatets holdbarhed varierer efter den enkeltes persons hudstruktur og blodcirkulation. Effekten vil normalt aftage langsomt efter 3-6 måneder i læber og efter 6 måneder i øvrige områder. Der findes få personer, som nedbryder produktet hurtigere end andre, hvor effekten vil være kortere.

Hvordan virker filler?

Filler er effektiv til at udjævne rynker, linjer, folder og kan genopbygge tabt volumen i ansigtet. Geléen-hyaluronsyren integreres med det omgivende væv og under nedbrydningen bindes væsken til vævet hvilket giver huden ny volumen og gør den spændstig igen. Derudover stimuleres huden også til at danne mere kollagen, som medfører at rynkerne mindskes fra behandling til behandling.

Bivirkninger og komplikationer

Almindelige bivirkninger:

Sjældne bivirkninger og komplikationer:

Hvem kan ikke behandles med filler?

Vi kan ikke behandle dig, hvis du på tidspunktet for behandling:

Find os her